Princípy implementácie
Na implementáciu FM sa pozeráme prostredníctvom jeho základných objektov a ich interakcií: Majetok a Organizácia s jej riaditeľnými procesmi s merateľným výkonom a kvalitou.
Majetok
- prepojenie majetku, procesov a pracovníkov
Organizácia
- motivácia a vytváranie príležitostí na zlepšenie pre každého (zamestnanci, zmluvní partneri)
- adresná zodpovednosť pracovníkov za majetok a procesy
Procesy
- katalóg procesov, procesné listy
- ”všetko je proces” prístup, a zlepšovanie každého procesu , plánovanie výkonnosti
- Metriky - dôraz na dôležitosť dát, ich zber a analýza dát (K/QPI), spravidla sú zakomponované do zmlúv organizácie s konečným odberateľom a do zmlúv so subdodávateľmi
Riadenie
- dôraz na zvyšovanie spokojnosti zákazníka (plnenie potrieb a požiadaviek)
- procesy riadené zákazníkom (požiadavky zákazníka)
- nastavenie požadovanej výkonnosti