Funkcie
MS Sharepont 2010 ponúka/sprístupňuje sofistikované riešenia v nasledovných oblastiach:

Stránky / SITES
Funkcia ponúka vytvorenie web lokality pre zdieľanie relevantných informácií a aplikácií, nápadov, riešení, formulárov, odborných skúseností, školení , projektov s kolegami, partnermi, zákazníkmi:
- vlastník lokality môže okamžite vytvoriť prvú stránku, ktorá bude v zhode s podnikovým designom a potrebami, ľahko edituje obsah, pridá interakciu a publikuje
- vďaka prepojeniu SharePoint SITES s balíkom MS Office je možné uložiť dokumenty priamo do lokality aplikácie SharePoint
- pri použití pracovného priestoru SharePoint Workspace je možné pracovať v režime offline a po pripojení synchronizovať zmeny
- riešenie podporuje viacero prehliadačov a mikroprehliadačov a vďaka skvelému ovládaniu (kontextový pás s nástrojmi SharePoint) )máte prístup k svojej lokalite – kancelárii aj na cestách z mobilných zariadení
- podpora viacjazyčného rozhrania je internou funkciou systému
Spolupráca a Komunity / COMMUNITIES - COLLABORATION
Zjednotená platforma pre vytvorenie a správu nástrojov pre spoluprácu, sociálne väzby, odborné/záujmové komunity, členov projektu, záujmové projektové osoby, zdieľanie informácií o kolegoch, partneroch, zákazníkoch
- nástroje pre tvorbu lokalít wiki, pracovných postupov, tímových lokalít
- granulárna bezpečnosť, ochrana súkromia, jednoduchšia správa a škálovanie pomocou centralizovaného nastavenia politík a detailného vykazovania
- bezproblémová práca s ostatnou MS infraštruktúrou (MS Office, MS Exchange, MS Lync, MS SQL, MS Dynamics, MS Project,...)
- riešenie dodržiava otvorené štandardy, takže je možné používať aplikácie tretích strán a prostredníctvom služby Business Connectivity Services získavať informácie z iných podnikových aplikácií
Kompozície a Riešenia / COMPOSITES
Služba umožňuje vytvárať vlastné podnikové riešenia bez programovania zdrojového kódu.
- možnosť zakomponovať procesy vnútropodnikovej komunikácie do elektronickej podoby (žiadanky, alokácie, úlohy a pod.)
- publikovanie a zdieľanie diagramov z aplikácie MS Visio a DB Acces (služby Acces Services)
- MS SharePoint Designer a MS InfoPath umožňujú navrhovať riešenia založené na formulároch a pracovných postupoch
- služby Business Connectivity Services umožňujú používanie a vyhľadávanie údajov iných systémov tak akoby sa nachádzali v aplikácii SharePoint (čítanie, zápis) a umožňujú pracovať s údajmi v režime offline aj online prostredníctvom programov Outlook, Word, alebo SharePoint Workspace.
Obsah / CONTENT
Umožňuje vytvoriť a spravovať záznamy, dokumenty, webový obsah a multimediálne súbory na jednej platforme.
- knižnicu dokumentov od vzniku dokumentu, cez komentovanie a úpravy dokumentu,až po jeho schválenie, či publikovanie vybranému okruhu používateľov vrátane notifikácie o postupe spracovania, či vytvárania nových verzií a ich uloženia
- pracovať so známym prostredím MS Office aj priamo z browseru a upravovať obsah na pozadí pri uplatnení vnútropodnikových/odvetvových politík súladu
- sledovať využitie dokumentov, prácu s nimi – oboznamovanie sa s požadovanými informáciami, ktoré možno ľahko vyhľadať
- na označený obsah je možné uplatniť harmonogramy uchovávania, vykazovať záznamy a aplikovať právne obmedzenia a pravidlá na všetky typy obsahov
- obsah je možné spracovať ako sadu súvislých logických informácií (obsahov, dokumentov) v rámci procesov napr.: RFP – request for proposal – žiadosť o cenovú ponuku
BI Business Intelligence Analýzy / INSIGHT
Služba ponúka prístup k podnikovým informáciám ktoré umožnia rozhodovanie na základe exaktných podkladov (interaktívne tabule, rozkladové stromy, prehľady KPI - key performance indicator – kľúčové indikátory výkonnosti), ktorých zdrojom sú informácie z rôznych podnikových aplikácií, databáz, zostáv, lokalít, či externých webov. Kľúčové metrické prostriedky možno priradiť k rôznym stratégiám – cieľom, procesom, diskutovať o nich, prispôsobovať ich - spesňovať, s definovanou komunitou analyzovať - identifikovať anomálie a ich príčiny a pod.
- služba umožňuje komukoľvek vytvárať a publikovať zostavy pomocou známych funkcií report services, excel services, powerpivot services
- služba ponúka bohatú množinu funkcií na základe, ktorej je možné vytvárať špecifické sofistikované aplikácie
Vyhľadávanie / SEARCH
Šetrí čas a úsilie pri vyhľadávaní informácií naprieč rôznym formám ich uloženia (web, dokument, DB, eMail, ...). Poskytuje vyhľadávanie na intranete, vyhľadávanie ľudí a platformu na vytváranie aplikácií založených na vyhľadávaní. Služba využíva jedinečnú kombináciu relevancie, spresnenia a ľudí. Vyhľadávate nielen informácie, ale aj kompetentných odborníkov, ktorí Vám môžu v danej oblasti pomôcť.